Ремонт Common Rail форсунок

Системі Common Rail виповнюється десять років

Найновіша історія дизельного двигуна почалася 1997 р. Десять років тому компанія Bosch першою у світі випустила на ринок систему Common Rail для легкових автомобілів. Першими моделями, оснащеними цією технологією, стали Alfa Romeo 156 JTD та Mercedes-Benz 220 CDI. "Common Rail підвищує потужність і крутний момент двигуна, одночасно значно зменшуючи рівень витрати палива, шуму та емісії", - заявив керівник підрозділу дизельних систем Bosch Ульріх Долі з нагоди ювілею. Автовиробники чудово обізнані про ці переваги Common Rail, і сьогодні майже кожен новий дизельний двигун легкового автомобіля у світі обладнаний подібною системою.

Common Rail на світовому ринку

Технологія Bosch користується величезною популярністю серед водіїв. Сьогодні дизельним двигуном оснащений кожен другий новий легковий автомобіль, що реєструється у Західній Європі. У 1997 р. ця частка становила лише 22%. У 2006 р. ситуація в Європі складалася таким чином: рекордна ринкова частка дизелів була зафіксована в Бельгії - 74%, за нею слідували Франція (71%), Іспанія (68%), Португалія (65%), Австрія (62%) та Італія (59%). У Німеччині дизельний двигун мали 44% від усіх нових легкових автомобілів.

Common Rail має значний потенціал з погляду розвитку дизельних технологій. "Ця система у поєднанні з іншими рішеннями дозволить нам відповідати найвищим майбутнім стандартам емісії", - зазначив У. Долі. Йдеться, зокрема, про каліфорнійські норми для вихлопних газів, які є найсуворішими у світі. Сьогодні ряд виробників дизельних автомобілів із США, Європи та Японії розпочинають наступ на американський ринок.

Важливою перевагою дизельних двигунів є нижчий рівень споживання палива та викидів CO2. Ще швидше «чистий дизель» завойовує позиції на ринках Азії, що розвиваються. Стимулом поширення цієї технології стали сучасні стандарти емісії, яким відповідає лише упорскування високого тиску з електронним управлінням. Цього року обсяг продажів систем Bosch Common Rail в Індії та Китаї складе не менше 100 тис. шт., а до 2010 р. цей показник має досягти близько 1 3 млн систем у кожній із двох країн. Система випускається на 15 підприємствах групи Bosch у одинадцяти країнах світу.Починаючи з 1997 р. компанія поставила клієнтам понад 33 млн. таких систем. Екологія та економія

«Дизельні двигуни ще ніколи не були такими екологічно чистими як сьогодні. Цей тип приводу відповідає найсуворішим сучасним вимогам і водночас має величезний потенціал на майбутнє», — наголосив У. Долі. З 1990 р. рівень викидів вуглекислого газу, оксидів азоту та вуглеводнів у дизельних легкових автомобілів знизився більш ніж на 95%. Сучасний дизельний двигун із системою Common Rail споживає на 30% менше палива та викидає на 25% менше CO2, ніж аналогічний бензиновий. «Наша технологія Common Rail відіграє вирішальну роль у досягненні майбутніх стандартів емісії Euro 5, Euro 6 та US07 Bin5. Поєднання Common Rail та обробки вихлопних газів має гарантувати успішне майбутнє дизельного двигуна», - наголосив У. Долі. Широкий асортимент модифікацій Bosch Common Rail відповідає всім вимогам ринку. Компанія пропонує системи з тиском впорскування 1350, 1600 та 1800 бар. Різним специфікаціям двигунів відповідають системи з електромагнітними та п'єзоелектричними клапанами. Крім того, найближчим часом з'являться нові рішення у рамках цієї технології. "Ми плануємо повною мірою реалізувати потенціал подальшого розвитку Common Rail", - заявив У. Долі. По-перше, тиск упорскування буде збільшено до 2000 бар та вище, що дозволить реалізувати ще більш високотехнологічні концепції двигуна. Серійний випуск системи з тиском 2000 бар розпочнеться вже до кінця цього року. По-друге, для ринків, що розвиваються, насамперед індійського і китайського, розробляються особливо економічні модифікації Common Rail з тиском упорскування 1100-1450 бар, призначені головним чином для недорогих транспортних засобів.

Ремонт насос-форсунок

Насос-форсунка – вид системи упорскування палива в автомобілях з дизельним двигуном, де пристрій виступає як єдиний центральний вузл для розподілу та подачі палива безпосередньо на форсунки, які є у кожного робочого циліндра. Її використання дає низку переваг:

  • підвищений тиск упорскування дизпалива, що гарантує гарне розпилення в камері згоряння та підвищення потужності за одночасної економічності;

  • знижений рівень шуму під час експлуатації;

  • зменшення вмісту шкідливих речовин у вихлопних газах;

  • менша чутливість до температури навколишнього повітря;

  • можливість роботи двигуна за умови наявності проблем із форсунками;

  • підвищення компактності двигуна з допомогою можливості відмовитися від ТНВД.

Одночасно вони ускладнюють саму паливну систему, що веде до зростання її ціни, неможливості провести ремонт насос-форсунок у ряді випадків.

Пристрій

Вузол принципово складається з наступних основних елементів:

  • плунжер;

  • Зворотній клапан;

  • клапан керування;

  • поршень запірний;

  • голка розпилювача.

Плунжер необхідний формування робочого тиску безпосередньо всередині форсунки. Джерелом руху виступають кулачки розподільного валу, а повернення в початкове положення забезпечує пружина.

Клапан управління забезпечує безпосереднє регулювання упорскування палива в циліндри двигуна. Залежно від конструкції він може бути п'єзоелектричним або електромагнітним. Перший варіант краще за рахунок прискореної швидкодії та реагування на керуючі команди.

Запірний поршень разом із зворотним клапаном забезпечують правильну роботу та подачу потрібного об'єму палива в камеру згоряння, яке прямує безпосередньо через голку розпилювача.

Ознаки проблем


Будь-які проблеми з вузлом моментально впливають на роботу двигуна через переход останнього в неефективний режим роботи. Характерними ознаками несправностей є:

  • посилення димності вихлопу;

  • зниження потужності за будь-яких оборотах;

  • нестабільність та нерівномірність роботи двигуна;

  • зростання витрати пального;

  • проблеми із запуском двигуна (заводиться важко або зовсім зробити це неможливо).

Потенційно джерелом перерахованих проблем можуть стати не тільки насос-форсунки, тому попередньо виконують діагностику клапанного вузла, розпилювача та електромагнітних компонентів. Насправді, основний проблемою пристроїв залишається їх забруднення, що пов'язані з тривалим періодом експлуатації, і з використанням під час роботи неякісного дизельного палива.

Особливості ремонту насос-форсунок

Специфіка подібних систем упорскування палива у високій механічній складності, що робить ремонт дорогим заходом, що потребує спеціалізованих стендів, досвіду в подібних роботах. У загальному випадку останні включають:

  • контроль реальних параметрів роботи насос-форсунки на стенді із внесенням корективів;

  • чищення всього пристрою або лише нижньої частини в ультразвуковій ванні для видалення забруднень (процедура проходить у розібраному вигляді);

  • дефектування та заміна окремих зношених вузлів (плунжер, пружини, клапан);

  • збирання та регулювання насос-форсунки на стенді.

Якщо подібний ремонт не допоміг і через зношування корпусу, інших деталей пристрій не видає потрібні параметри, то пристрій змінюють на нову.

Офіційний сервісний центр Delphi та Bosch

"Дизель-Майстер" є офіційним сервісним центром компаній Delphi та Bosch. Ми пропонуємо своїм клієнтам професійний ремонт насосів-форсунок Common Rail Delphi та Bosch, а також комплексне обслуговування дизельних двигунів автомобілів усіх відомих брендів. Виконуємо комплекс складної та глибокої діагностики, робимо заміну зношених елементів функціональних вузлів. Проводимо тестове налаштування паливної апаратури під технічні вимоги автовиробників.

Сервісний центр повністю оснащений професійними діагностичними стендами, приладами для швидкого та точного виявлення несправностей та їх усунення. Передове обладнання повністю відповідає вимогам концернів.